Overblog
Edit post Follow this blog Administration + Create my blog
technopedia.over-blog.com

Get free solution and support tips to fix or repair your tech problems.

Problemen oplossen HP Officejet Pro 8610 Fout bij afdrukken niet

Iedereen die printers heeft gebruikt, kan wel of niet problemen ondervinden als de printer niet draadloos afdrukt.

Als dit hetzelfde probleem is waarmee u ook wordt geconfronteerd, volgt u de onderstaande stappen.

Stap 1 - u moet allereerst een statisch IP-adres voor de printer instellen

Stap 2 - Selecteer de startpagina in de HP Office Jet Pro 8610-software die de EWS-optie is.

Stap 3 - Selecteer op de getoonde pagina de IPv4 en kies later de handmatige IP-optie.

Stap 4 - sla de wijzigingen op in de handmatige ip-knop, houd daar ook rekening mee om het ip-adres te noteren

OPMERKING - als het een invoerfout vertoont, klik dan op de ALT-knop die aanwezig is op de startpagina. je moet de optie toevoegen en bevestigen in het bovenste menu Extra van de browser met in de compatibiliteitsoptie. Controleer ook opnieuw en volg dezelfde stappen opnieuw

Stap 5 - de volgende stap is het updaten van de Ip vanuit de HP-software voor iedereen die de pc gebruikt vanuit de software en vervolgens op het tabblad Hulpprogramma's klikken en bijwerken

Het ip-adres samen met het huidige wachtwoord en bevestig de veilige wijzigingen.

Stap 6 - Open het configuratiescherm en selecteer de apparaten en printers in uw venster 8.

laatste stap - klik gewoon op de printer en selecteer printereigenschappen. binnen het poorttabblad moet je een nieuwe poort maken door standaard tcp / ip te selecteren.
 Als uw probleem nog steeds niet is opgelost, bel dan op het hulplijnnummer en onze experts zullen u helpen met de benodigde oplossingen.

HP Officejet Pro 8610-fout bij afdrukken | Kan niet afdrukken via HP Officejet pro 8610

Er kunnen een aantal redenen zijn waarom u niet kunt afdrukken via uw HP Officejet Pro 8610-printer. Laten we eens kijken naar enkele redenen en daarna ook naar de oplossingen zoeken.

Mogelijke redenen: -

  • Mogelijk zijn er eerdere afdruktaken vastgelopen in de afdrukwachtrij.

Open de afdrukwachtrij, annuleer alle documenten en start de computer opnieuw op. Hervat het afdrukken zodra de computer opnieuw is opgestart. Raadpleeg het helpsysteem van het besturingssysteem voor meer informatie.

  • Controleer de HP software-installatie

Als de printer tijdens het afdrukken is uitgeschakeld, zou er een waarschuwingsbericht op uw computerscherm moeten verschijnen; Anders is de HP-software die bij de printer is geleverd, mogelijk niet correct geïnstalleerd. Om dit op te lossen, verwijdert u de HP-software volledig en installeert u de HP-software opnieuw.

  • Controleer de kabelverbindingen

Zorg ervoor dat beide uiteinden van de USB-kabel of Ethernet-kabel goed vastzitten.
Als de printer is aangesloten op een netwerk, controleert u het volgende:

  1. Controleer het verbindingslampje aan de achterkant van de printer boven de voedingsingang.

Zorg ervoor dat u geen telefoonsnoer gebruikt om de printer aan te sluiten.

  1.  Controleer de draadloze verbinding van de printer

Als de printer via een draadloze verbinding met het netwerk is verbonden, controleer dan of het blauwe Draadloos-lampje statisch is en niet knippert. Een knipperend lampje geeft aan dat er een verbindingsprobleem is tussen de printer en het netwerk. U kunt een draadloos testrapport afdrukken om eventuele problemen op te sporen.

  1.  Controleer alle persoonlijke firewallsoftware die op de computer is geïnstalleerd

De persoonlijke softwarefirewall is een beveiligingsprogramma dat een computer beschermt tegen indringing, maar de firewall blokkeert mogelijk de communicatie tussen de computer en de printer. Als er is een probleem bij het verbinden met de printer, probeer de firewall tijdelijk uit te schakelen. Als het probleem blijft bestaan, staat er dat de firewall niet de bron van het communicatieprobleem is. Schakel de firewall nu opnieuw in.Gebruik deze probleemoplosser om uw printer op het netwerk te krijgen als u een firewall of antivirusbescherming heeft die een probleem veroorzaakt.

  • Start de printer en de computer opnieuw op

Als de printer nog steeds niet reageert, zet u de printer en de computer uit en weer aan.

  • Controleer de printerlocatie en de lengte van de USB-kabel

Hoge elektromagnetische velden (zoals gegenereerd door USB-kabels) kunnen soms lichte vervormingen op afdrukken veroorzaken. Verplaats de printer weg van de bron van de elektromagnetische velden. Het wordt ook aanbevolen om een ​​USB-kabel te gebruiken die minder dan 3 meter lang is om de effecten van deze elektromagnetische velden te minimaliseren.Mocht er een probleem zijn, neem dan contact met mij op Hp Telefoonnummer. U komt uit belgië, neem dan contact met mij op Hp Klantenservice.

Je leest ook meer:-Acrobat kon geen verbinding maken met een DDE-serverfout

Share this post
Repost0
To be informed of the latest articles, subscribe:
Comment on this post